پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119400
شکست سنگين داعش و ساير تروريست ها از جبهه مقاومت در لبنان
تاریخ انتشار : 1393/08/08 11:45:57
نمایش : 1958
ارتش لبنان با حمله ناگهاني به يک آپارتمان در شهرک عاصون شهرستان «الضنيه» در شمال لبنان باندي تروريستي تکفيري را متلاشي کرد و موفق شد سرکرده يکي از گروه‌هاي تروريستي را به دام انداخته و بازداشت کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از آفتاب ري، ارتش لبنان صبح پنجشنبه هفته گذشته با حمله ناگهاني به يک آپارتمان در شهرک عاصون شهرستان «الضنيه» در شمال لبنان باندي تروريستي تکفيري را متلاشي کرد و موفق شد سرکرده يکي از گروه‌هاي تروريستي را به دام انداخته و بازداشت کند.

«احمد سليم ميقاتي» معروف به ابوبکر و ابوالهدي در دوران بازداشت خود اعتراف‌هايي را عنوان کرده که در اين اعترافات از «روياهاي ناتمام» خود براي ايجاد «امارت داعش» در شمال لبنان و متصل کردن القلمون سوريه به ساحل درياي مديترانه از طريق شمال لبنان پرده بر مي‌دارد.

ابوالهدي به بازجويان گفته است که تصميم داشتيم بعد از اشغال برخي روستاها و شهرک‌ها در شمال لبنان که در آن‌ها خلاء امنيتي بود، پرچم داعش را برافراشته و ضمن اعلام امارت داعش، بيعت با ابوبکر البغدادي را اعلام کنيم.

 وي هدف ديگر از برنامه هاي بزرگ خود را ايجاد منطقه اي امن براي استقرار عناصر مسلح تروريستي تکفيري تحت عناوين جعلي «انقلابي و جنگجو» و همچنين نظاميان جدا شده از ارتش لبنان اعلام کرده است.

سرکرده داعش در شمال لبنان با بيان اينکه اقداماتي همزمان با برنامه هاي ما در شهر طرابلس و حومه آن در جريان بود که اجراي برنامه‌ها بزرگ ما را آسان مي‌کرد.

 بعداز اعترافات ابوالهدي، ارتش لبنان عمليات پيش دستانه خود را از جمعه گذشته در شهر طرابلس و شهرک‌هاي بحنين، المحمره و المنيه در اطراف پايتخت شمالي لبنان شروع کرد که به متلاشي شدن چندين باند تروريستي تکفيري از جمله شادي المولوي و اسامه منصور و شيخ خالد الحبلص منجر شد.

ابوالهدي فاش کرده است که مرحله اول از برنامه هاي بزرگ ما متصل کردن القلمون سوريه به ساحل درياي مديترانه از طريق شمال لبنان بود و شادي المولوي و اسامه منصور از اين برنامه‌ها آگاه بودند و قرار بود حدود يک ماه ديگر عملياتي شود.

 ژنرال «جان قهوجي» فرمانده ارتش لبنان چند پيش در گفت وگو با روزنامه لو فيگارو از اين طرح تروريست‌هاي تکفيري وابسته به داعش و جبهه النصره خبر داده بود و حتي «ديويد کامرون» نخست وزير انگليس هم اين اظهارات ژنرال قهوجي را تاييد کرده است.

ابوالهدي با بيان اينکه در ساختن مواد منفجره و بمب‌ها براي استفاده در برنامه هاي بزرگ خود تبحرخاصي دارد، گفته است که يکي از بمب‌ها را حدود يکسال قبل در منطقه زغرتاي لبنان آزمايش کرده است.

اين تروريست تکفيري تاييد کرده است که سيطره بر جاده بين المللي شمال لبنان و کنارگذر دريا و بندر طرابلس با توجه به نياز داعش و جبهه النصره به يک گذرگاه دريايي از برنامه هاي اصلي آنها بوده است.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html